Záručné podmienky - WEBSITE X5 UNREGISTERED VERSION - Fumiks sk

Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Záručné podmienky

Záručné podmienky


Reklamačný poriadok a Záručné doby Fumiks, s.r.o.
Záručné podmienky v skratke

Na každý tovar predávaný na tejto stránke  alebo na obchodnom mieste poskytujeme 2 ročnú záručnú dobu pre fyzické osoby nepodnikateľov a 2 ročnú záručnú dobu pre podnikateľov, ak výrobca neurčil inak.
Po registrácii niektorých produktov sa záruka predlžuje aj na 3 roky.


Predaj podnikateľom a firmám sa riadi podľa obchodného zákonníka, preto si niektorí naši dodávatelia na tovar môžu určiť záruku kratšiu, minimálne však 12 mesiacov .
Reklamačný poriadok

1. Reklamovaný tovar nesmie byť poškodený - neopravneným používaním ako pád, nadmerná vlhkosť, nespravne poúžívanie, umiestenie alebo skladovanie. Správne používanie daného tovaru nájdete v manuáli pribalenom pri tovare(brožúra,CD) alebo na webových stránkach výrobcu.

2. Na reklamovanú službu sa vzťahuje 12 mesačná záručná doba, pri objednávke služby sa vypíše servisný list, kde je uvedená vykonaná práca, diely a služby, ktoré boli vykonané, alebo o ktoré zákazník žiadal. Daný list spolu s faktúrou treba predložiť, aby mohla byť reklamácia akceptovaná. Reklamácia nebude akceptovaná, ak sa zistí nejaký dodatočný zásas do opravovaného tovaru alebo zariadenia.
Úplne balenie tovaru aj s príslušenstvom treba zaslať alebo doniesť na adresu firmy spolu s kopiou faktúry popr. servisným listom. Na mieste bude spísaný reklamačný dokument s popisom chýb a nedostatkov, kde jeden list dostane zákazník a drúhy sa prikladá k reklamovanému tovaru. Reklamačné doby sú stanovené zákonom a podľa toho sa aj riadime.




Tento Reklamačný poriadok je platný od 1.1.2015. Tento reklamačný poriadok je k dispozícii v sídle firmy alebo si ho môžete pozrieť na stránke: www.fumiks.sk

Kompletný:

1.Všeobecné ustanovenia

Reklamačný poriadok popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi kupujúcim a spoločnosťou Fumiks,s.r.o. (ďalej len predávajúci). Kupujúci je povinný sa zoznámiť s reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním alebo kúpou tovaru. Prevzatím tovaru od predávajúceho súhlasia s nižšie uvedeným reklamačným poriadkom. V prípade, že tovar nie je prevzatý osobne, rozumie sa prevzatím tovaru okamih jeho odovzdania prvému prepravcovi.

Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje firma – predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra a poprípade servisný list - ďalej iba záručný list) s uvedenými všetkými potrebnými údajmi na uplatnenie záruky (názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, sériové číslo ....).


2.Dĺžka záruky

Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim, t.j. dňom uvedeným na záručnom liste, faktúre alebo servisnom liste. Zákonná záručná doba je všeobecne 24 mesiacov * pre koncového užívateľa **. Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. Dĺžka záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom liste.

Predaj podnikateľom a firmám sa riadi podľa obchodného zákonníka, preto si niektorí naši dodávatelia na tovar môžu určiť záruku kratšiu, minimálne však 12 mesiacov .

V rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom č.40/1964 Zb. § 619-627 s prihliadnutím k tomuto reklamačnému poriadku. Pri predĺženej lehote sa reklamácie riadia výhradne týmto poriadkom.

* Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď) - tzv: Bazár.

** U vybraných produktov je výrobcom záruka pre spotrebiteľov s IČ obmedzená. Zákonné práva koncového zákazníka tým nie sú nijako dotknuté, záruka pre neho platia podľa zákona.


3.Záručné podmienky

I. Kupujúci je povinný bezprostredne pri dodaní prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky s firemným logom, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Ak takto poškodenú zásielku Kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v predávacom protokole prepravcu.

II. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom na adresu: blahutvladimir@gmail.com, spísať s dopravcom zápis o škode a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou predávajúcemu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky dáva predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

III. Miestom pre uplatnenie reklamácie je

Fumiks, s.r.o., Novoť 195, 029 55 Novoť, alebo po dohode u zákazníka, popr. sa dá poslať tovar späť na adresu firmy, alebo priamo na adresu servisných stredísk dodávateľov alebo telefonovať.

IV. V prípade, že bol tovar zakúpený spotrebiteľom s IČ musí kupujúci uplatniť túto reklamáciu priamo a iba v autorizovanom servise. V tomto prípade sa reklamácia riadi podmienkami autorizovaného servisu.

V. Kupujúci môže chybný tovar na reklamáciu zaslať prepravnou službou na adresu prevádzky. Balík by mal byť označený viditeľne "REKLAMÁCIA" a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu nákupného dokladu, podrobný popis závady a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (spiatočná adresa, tel.číslo.). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu a závady tovaru.

VI. Kupujúci preukáže platnosť záruky predložením nákupného dokladu, ak bol v minulosti tovar reklamovaný, tiež doložiť doklad o reklamácii. Na dodacom doklade (nákupný alebo reklamačný doklad) musí byť rovnaké sériové číslo, ako na reklamovanom výrobku (ak výrobok sériové číslo má).

VII. Predávajúci negarantuje plnú kompatibilitu predaných súčastí s inými, pracovníkmi predávajúceho neschválenými komponentmi, ani so softvérovými aplikáciami, ktorých funkčnosť nebola kupujúcim výslovne požadovaná v písomnej objednávke.

VIII. Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia, nesprávneho spotrebného materiálu, ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté. Ďalej sa záruka nevzťahuje na závady vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou, alebo poškodením účinkami prepätia v rozvodnej sieti.

IX. Predávajúci negarantuje plnú funkčnosť aplikačného software vo verziách, ktoré nie sú vhodné (nie sú vytvorené) pre objednaný operačný systém. Za prípadné problémy spôsobené obmedzenou funkčnosťou aplikácií, ktoré túto podmienku nespĺňajú, nepreberá predávajúci žiadnu zodpovednosť.

X. Záruka sa nevzťahuje na tovar s porušenou ochrannou pečaťou, informatívnymi nálepkami, sériovými číslami atď. Pečate a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou výrobku a nijako neobmedzujú právo zákazníka tovaru používať a manipulovať s ním v plnom rozsahu toho, k čomu je tovar určený.

Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:

a) mechanickým poškodením tovaru,

b) elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje),

c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom adresované

d) neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

e) ak bol tovar alebo jeho časť poškodená počítačovým vírusom,

f) pokiaľ sa závada prejavuje iba u software, u ktorého nie je zákazník schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného software a spotrebného materiálu,

g) tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými princípmi,

h) vykonaním nekvalifikovaných zásahou či zmenou parametrov,

i) tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie atď),

j) pri chybne vykonanom upgrade BIOSu, firmware,

k) tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.

Ďalej sa záruka nevzťahuje na tovar poškodený viď. "Čo nebude uznané ako reklamácie" na stránkach www.oranet.sk

XI. V prípade, že tovar je software, vzťahuje sa záruka výhradne na fyzickú čitateľnosť médií (média nesmú byť poškrabané apod). Momentom odstránenie ochranných prostriedkov (fólie, pečate, otvorenie obálky apod) sa kupujúci stáva oprávneným užívateľom softvérového produktu a akceptuje licenčné podmienky výrobcu softvéru.

XII. Tovar zaslaný k reklamácii bude testovaný iba na závadu písomne uvedenú kupujúcim (v reklamačnom formulári, v priloženom liste s popisom poruchy).

XIII. Ak zistí technik, že príčinou problémov nie je reklamovaný výrobok (napr.počítač), ale nekorektná inštalácia software (operačný systém, antivír ...), ak boli dáta poškodené nekorektným správaním niektoré aplikácie (hry, vírusy ...), alebo ak dáta poškodil kupujúci, alebo tretia osoba, bude reklamácia zamietnutá. V prípade, že zákazník súhlasí s platenou opravou, bude účtovaná podľa aktuálneho platného cenníka.

XIV. Pri predaní počítačového systému alebo zariadenia pre ukladanie dát k oprave, je povinnosťou kupujúceho zabezpečiť si vytvorenie zodpovedajúcej zálohy potrebných dát a zabrániť ich prípadnému zneužitiu alebo poškodeniu. Predávajúci neručí za prípadnú stratu, poškodenie či zneužitie dát, ktoré sú uložené na zariadeniach pre ukladanie dát v počítačovom systéme.

XV. Zariadenia pre ukladanie dát sú zariadenia, ktorých poruchovosť je objektívnym javom s náhodným charakterom výskytu porúch. Predávajúci upozorňuje týmto kupujúceho na uvedenú skutočnosť a odporúča vykonávať systematické zálohovanie užívateľských dát na vhodnom zariadení (napr. ZIP, CD, diskety ....). Záruka však týmto upozornením nie je obmedzená.

XVI. Predávajúci má právo odmietnuť prijať tovar do reklamácie v prípadoch, kedy reklamovaný tovar alebo jeho súčasti sú znečistené alebo nesplňujú základne predpoklady pre hygienicky bezpečné predanie tovaru do reklamačného procesu.

LCD displej

Norma ISO 13406-2 - Keďže sa každý LCD displej pozostáva z minimálne 2,35 miliónov subpixelov alebo tranzistorov (15 "), nie je z hľadiska výrobných technológií prakticky možné predchádzať stratám pixelov. Do predaja môžu byť dané LCD s maximálne desiatimi vadnými pixelmi. Norma stanovuje v súvislosti s vadnými pixely nasledujúce triedy:

Sú rozdelené do štyroch tried, troch typov chybných pixelov a dvoch frekvenčných kritérií. Vadné pixely sa môžu vyskytnúť ako žiarivé pixely, čierne pixely alebo strata subpixelov (alebo blikajúce pixely). Frekvenčné kritériá rozlišujú po prvé počet bielych alebo čiernych pixelov vyskytujúcich sa v konkrétnej oblasti (klaster) a po druhé, straty subpixelov alebo blikajúcich pixelov vyskytujúcich sa v klastri. Štyri triedy určujú maximálny povolený počet chýb u každého typu vadných pixelov. LC displeje značky ADI, SONY, EIZO a väčšina ďalších LCD na našom trhu sú zaradené do triedy II. To znamená, ak je počet týchto chybných bodov menej ako desať, (2xTyp1, 2xTyp2 a 5xTyp3 = 2 černé body + 2 biele body + 5 farebných bodov = max 9 vadných) nevzniká zákazníkovi nárok na výmenu alebo reklamáciu LCD displeja. V prípade väčšieho počtu chybných pixels kontaktujte autorizovaný servis Vášho LCD, prípadne predajcu.


4.Spôsob vybavenia reklamácie

Ak je kupujúci spotrebiteľ bez IČO:

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, bude tovar opravený. Ak nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému používaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto vadu reklamovať. V prípade nemožnosti vybavenia reklamácie žiadnou z uvedených možností, bude kupujúcemu vystavený dobropis.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby vec mohla byť riadne používaná ako vec bez vady, predávajúci ponúkne kupujúcemu výmenu vadného tovaru za tovar s rovnakými, alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.



Ak je kupujúcim subjekt s IČO:

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, bude tovar opravený. Ak nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému používaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto vadu reklamovať.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby vec mohla byť riadne používaná ako vec bez chyby, predávajúci je oprávnený vadný tovar vymeniť za tovar s rovnakými, alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.

I. Reklamácie tovaru predávajúci vybavuje bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní odo dňa nasledujúceho po uplatnení reklamácie kupujúcim. Táto lehota nie je záväzná ku kupujúcemu, ktorý pri nákupe uplatňoval IČO a teda jeho vzťah s predávajúcim upravuje Obchodný zákonník.

II. Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru. (Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po prijatia do dňa vybavenia reklamácie. Nie však do vyzdvihnutia kupujúcim! O vybavení je zákazník informovaný e-mailom, ktorý uviedol už pri nákupe.)

III. Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho buď telefonicky, SMS, alebo e-mailom. Ak bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslané na adresu kupujúceho. Ak sa z technických dôvodov stane, že SMS alebo e-mail nedostane kupujúci v zákonnej mesačnej lehote, má kupujúci možnosť sa automaticky dostaviť na reklamačné oddelenie, kde mu bude vybavená reklamácia vydaná po predložení originálu príjemky reklamácie.

IV. V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru do 30tich dní od dátumu podania reklamácie je predávajúci, podľa § 656 Občianskeho zákonníka, oprávnený účtovať pri vyskladnení reklamácie sumu za uskladnenie.

Táto čiastka je stanovená vo výške 1euro/deň pri tovare nad 5kg, pri tovare do 5kg je cena 0,5euro/deň.


5. Spotrebný materiál

Ak je obsahom balenia či predmetom kúpy spotrebný materiál (cartridge, toner, tlačová hlava, lampa projektoru, batérie, napájací AC adaptér, ...), je jeho životnosť 6 mesiacov, ak nie je výslovne uvedené inak. V prípade slúchadiel je jednotná životnosť 6 mesiacov. Výnimkou sú slúchadlá, ktoré boli zakúpené ako samostatný produkt.

Konkrétne u lampy projektora sú uvádzané dve - v mesiacoch a zároveň v počte hodín svietenia lampy. Pre úspešnú reklamáciu potenciálne chyby, musia byť splnené obe tieto podmienky.

Jednotlivé životnosti sa líšia podľa výrobcu  a túto životnosť určuje výrobca v špecifikácii tovaru.


6. Pozáručný servis

Na výrobky predávané s dlhšou zárukou ako 24 mesiacov je zabezpečovaný po uplynutí lehoty 24 mesiacov tzv. bezplatný servis. Ak sa tovar pokazí po záručnej dobe,  je možná oprava podla aktualneho cenníka a náhradnych dielov, ktoré možu byť rovnáke, vylepšené alebo zmenené podla typu tovaru a požiadaviek zákazníka.

Za spoločnosť vybavuje a reklamačný poriadok schválil konateľ spoločnosti.

Vypracované v súlade s občianskym a obchodným zákonom.

Platné od 1.1.2016
Vybracoval team Fumiks.
 
Hľadaj
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky